Am deja mai bine de doi ani decand scriu aici, si chiar daca timpul nu imi este un bun prieten, am zis ca e mai bine mai tarziu decat niciodata.

Mi-am dorit tare mult sa va povestesc ce am invatat in acesti doi ani, asa ca hai sa va spun cum a inceput totul.

Totul a pornit de la faptul ca voiam sa fac si altceva in afara de casa, mancare, sot, copil, treburi… voiam sa ies din monotonia asta in care in fiecare zi faci acelasi lucru.

Asa am inceput sa scriu, despre orice, oricand, daca va uitati la primele mele articole o sa radeti cu gura pana la urechi despre ce bazaconii scriam. Dar nimic nu a fost in zadar, colaborarile au inceput sa vina neasteptat de repede si eu de entuziasmata ce eram, scriam noaptea, pentru ca ziua eram ocupata cu cea mica. Primul an am scris nopti la rand, ma culcam la 5 dimineata cu gandul la ce o sa mai scriu in urmatoarea noapte. Asta in primul an, ca acum adorm cu laptopul in brate.😂

Colaborarile au fost destul de multe, dar haideti sa va spun ce am invatat eu din aceste colaborari.

  • In primul rand, niciunul dintre prietenii mei nu imi dadeau like, share, comment. Niciodata. Cred ca din invidie, cred ca din cauza ca nu stiau ce sa scrie si cu siguranta aveau o lene acuta ca sa imi citeasca articolul, desi acesta putea sa fie unul util.
  • Toate astea ca dupa vreun an de blogging sa primesc n mesaje cu intrebari de genul „cum faci asta?” , „invata-ma si pe mine, vreau si eu!”. Bineinteles ca nimeni nu s-a apucat de nimic, pentru ca dupa ce am inceput sa le explic „ah, dar nu-i de mine”.
  • Cu toate astea, am reusit sa formez o comunitate pe pagina de Facebook a blogului, acolo unde sunt peste 1700 de oameni tare dragi mie, care vorbesc cu mine, isi spun parerile, ma ajuta cu distribuiri etc. Putini dar buni, le multumesc pentru ca sunt acolo si pentru ca isi rup din timpul lor ca sa imi fie alaturi.🤗
  • Dupa partea asta in care prietenii virtuali nu te ajuta, trebuie sa stii ca nici firmele nu sunt asa darnice, cel putin unele dintre ele. Firmele nu sar cu produse sau bani si nu te roaga sa scrii pentru ei. Cel putin nu in primul an. Eu am fost cea care trimiteam mailuri si propuneam colaborari. Si aici este o tactica, primul impact este foarte important, trebuie sa te gandesti la un mesaj de prezentare capabil sa il atraga sa lucreze cu tine.
  • Exista colaboratori foarte pretentiosi, dar si unii care iti dau subiectul si trebuie sa te descurci. In general, la prima categorie iti trebuie multa, multa rabdare. Incep cu un milion de intrebari, apoi nu iti mai raspund la mailuri, asta dupa ce ai pierdut timp pretios sa le dai raspunsuri bune. Sau iti trimit un produs micut, nu prea valoros si asteapta in schimbul lui un articol de minim 500 cuvinte, eventual vreo trei linkuri, poze profi si articolul sa fie publicat in cel mai scurt timp, si pana il publici te intreaba zilnic „nu e gata?”. Cei cu mai putine cerinte sunt de fapt cei care stiu exact ce vor si tot acestia sunt cei care iti trimit produse valoroase, de exemplu, cel mai scump colet a fost de 500 lei si de aici pana la un produs de 12 este o diferenta.
  • Daca primesti bani in schimbul articolelor, e bine, pentru ca ai de platit domeniul, de cumparat un premiu pentru concursuri, carti de vizita etc. Dar se poate intampla sa nu ii primesti.
  • Da, sunt colaboratori care dupa ce ai scris/publicat articolul se fac nevazuti.
  • Scrierea corecta – neaparat trebuie sa scrii corect gramatical, sa fii original, sa nu copii nici macar o fraza. Greselile maxime care pot sa apara sa fie o litera in plus sau una in minus, si asta din cauza laptopului sau a telefonului. Si eu scap greseli si chiar daca citesc articolul de vreo 10 ori inainte sa il public, nu vad greselile, colegii mei stiu despre ce vorbesc. 😁
  • Pozele au nevoie de claritate, eu am obiceiul de a pune pe fundal ceva, un material frumos, care sa scoata produsele in evidenta. Te faci fotograf fara sa vrei, din 100 de poze facute, trebuie sa o alegi pe aceea perfecta.
  • Pe langa asta, faptul ca scriu un articol despre produsele tale nu inseamna ca o sa iti dublez vanzarile. Eu doar arat cititorilor mei ce produse ai, cat sunt de calitative folosindu-le, apoi daca ei considera ca sunt pe gustul lor, cumpara. Deci nu te astepta ca in momentul in care public articolul sa vina avalansa de cumparatori.
  • In multe cazuri sunt intrebata in privat daca produsele sunt ok, daca sunt testate de mine, imi place sa imi spun parerea sincera si pe blog, indiferent daca aceasta este una buna sau mai putin buna. Dar treaba asta este dus si intors, pentru ca s-ar putea ca produsul pe care pielea mea il suporta fara probleme, la altcineva s-ar putea sa nu aiba acelasi efect, asta depinzand de organismul fiecaruia.
  • Nu am un salariu, cei mai multi banuti i-am facut in afara blogului. Scriind texte pentru diferite site-uri.
  • Bloggerii au inceput sa fie mai uniti, ne ajutam intre noi si asta ma bucura enorm.
  • Daca am blogurile nu inseamna ca doar asta fac toata ziua. Nici gand, am un sot, un copil si o casa, asa cum are toata lumea si trebuie sa ma ocup de ele.
  • Si ca un ultim sfat, nu te apuca de treaba asta daca nu iti place. Crede-ma ca nu o sa te imbogatesti dand scroll ca pe Facebook, pur si simplu castigi un bonus dupa tot efortul depus. Articolul asta, de exemplu, l-am scris in trei zile, deci nu e chiar asa usor cum pare, de la titlul pana ultimul cuvant iti vin mii de idei si nu stii pe care sa o alegi, dar mie imi place. Ador satisfactia aceea cand public articolul, iar clientul este multumit.

Si nu ma supar deloc daca dai un share, imi apreciezi o postare, sau daca scrii trei cuvinte intr-un comentariu.😉

La cat multi ani plini de inspiratie, imi doresc, sunt egoista, nu?!

Daca mai aveti si alte nelamuriri despre meseria de blogger, astept sa-mi scrieti!

Share: