Skip to content

Montessori – Ordonare: transformări din lumea vie&Clasificare: corpuri geometrice

Bună, bine te-am regăsit pe blogul meu! Astăzi vorbim despre ultima comandă pe Libris în care am mai adus două seturi Montessori în colecția Adelinei de carduri.

Montessori. Ordonare:transformări din lumea vie are la fel ca și celelalte seturi câțiva pași prin care să facem mai ușor de înțeles aceste transformări. Începem cu introducerea copilului în lumea reală, putem planta semințe împreună și să urmărim dezvoltarea acestora.

Pasul doi este pe trei etape. Numirea, arătăm acesta/aceasta este o… Apoi ordonăm cardurile de la stânga la dreapta și repetăm de câteva ori.

Trecem apoi la etapa doi recunoașterea, copilul va trebui sa recunoască ce se afla în imagini și să arate părintelui când acesta spune „poți sa îmi arăți un fluture” de exemplu. Această etapă e posibil să dureze mai mult dar va ajuta ca ultima etapă, adică reamintirea să fie mai ușoară.

Pasul trei ne cere sa facem ordonarea cu ajutorul pictogramelor numerotate de pe verso.

La pasul patru ii oferim în joc copilului 10 carduri iar el va trebui să urce în vagoanele unui trenuleț elementele reprezentate „prima urcă în tren pupa de buburuză, după ea se urca mormolocul cu branhii”.

Pasul cinci poate fi o clasificare, copilul poate sorta cardurile în fu ctie de categorie: plante, insecte etc.

La fel se întâmplă și în cazul celuilalt set, doar că schimbam un pic domeniul Montessori. Clasificare. Forme geometrice. Dacă avem jucării sub corpuri geometrice le prezentăm copilului și îl lăsăm să pipăie fiecare corp geometric. Apoi toate corpurile geometrice le punem într-un săculeț, în care cel mic va băga mâna și va scoate câte unul pe care va trebui sa îl ghicească fără sa îl vadă, doar prin atingere.

La etapa doi facem cei trei pași: numirea, recunoașterea și reamintirea.

Astfel vom fi pregătiți pentru pasul trei, asocierea corpurilor cu obiecte din casă, chiar este un joc interesant.

Pasul patru ne cere sa conturăm baza corpurilor geometrice, iar pentru cele care nu au o baza folosim o tacita cu mult nisip în care introducem corpurile pe rand iar la sfârșit punem copilul sa asocieze urma din nisip cu corpul geometric corect.

Completăm seriile de carduri la pasul patru, întindem cele trei carduri pe birou și rugăm copilul să sorteze așezând fiecare imagine în locul corespunzător. La sfârșit avem și o variantă distractiva de joc.

Chiar dacă cardurile sunt recomandate pentru vârsta de trei ani este foarte important să lăsăm copilul să lucreze în ritmul lui, iar dacă nu se descurcă deloc să încercăm peste o perioadă.

Voi aveți astfel de carduri pentru copilași?

3 Comments

  1. UniquebyMM M UniquebyMM M

    Ce interesant! Știu că Montessori are lucruri extrem de educative și sunt de mare ajutor în dezvoltarea copiilor. Mulțumesc pentru info & recomandare!

  2. Ramona Gheorghe Ramona Gheorghe

    Foarte utila cartea. Si noi suntem in prezent la forme geometrice

Dă-i un răspuns lui Ramona Gheorghe Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *