Skip to content

Cum să ai un somn odihnitor la 19°C

„A venit toamna, acoperă-mi inima cu ceva”, spunea Nichita Stănescu într-o poezie destinată toamnei. Astăzi când văd temperaturile scăzute mă gândesc la o plapumă bună care să îmi țină de cald de acum și până în primăvară.

Odihna este esențială pentru ca organismul să poată da randament maxim într-o zi de muncă. Somnul bun din timpul nopții îți dă energia și starea de spirit necesare pentru a avea o zi productivă.

Sfaturi pentru un somn odihnitor

În primul rând este foarte important să ai un program, de preferat să te trezești dimineață la primele ore și să nu te culci mai târziu de ora 22 pentru că atunci se odihnește cel mai bine organismul uman. Corpul tău va fi obișnuit cu acest program și va lucra ca un ceas intern, va fi pregătit să funcționeze în mod normal fără a-l forța în vreun fel.

În timpul zilei ar fi ideal dacă vei petrece puțin timp în aer liber, bucurându-te de soare, făcând puțină mișcare. Hidratează-te bine, savurează mesele principale la timp, în special cina nu ar trebui luată mai târziu de ora 18-19.

Sunt persoane care nu pot dormi pe timpul zilei și asta pentru că organismul a fost învățat în așa fel. Expunerea la lumina soarelui este percepută de creier ca începutul zilei și acesta nu se poate odihni până afară nu se întunecă. Această metodă se mai aplică și la bebeluși pentru a le forma rutina de somn, dimineața lumină și seara întuneric.

De asemenea este important ca lumina de veghe să nu fie foarte puternică, aceasta îți poate perturba somnul, dar dacă ai nevoie peste noapte de lumină încearcă să folosești o mască de ochi.

Un alt factor care ar putea perturba somnul ar putea fi nicotina și cafeina, dacă ești fumator ar trebui să nu fumezi cu cel puțin două ore înainte de somn, iar cafeaua cel mai recomandat este sa fie băută dimineața ca mai apoi energia oferită de aceasta să poată fi consumată pe parcursul zilei.

Dușul cald de seară face parte deja din rutina ta, ar putea fi completat de câteva minute de citit o carte bună chiar înainte de somn.

Pilota de lână ideală pentru un somn bun

Ei bine dacă până acum am oferit sfaturi despre cum ar trebui să ne pregătim de somn, a venit timpul să vedem cum trebuie sa fie patul atunci când ne dorim un somn bun.

În primul rând salteaua și pernele trebuie să fie pe placul tău, sunt persoane care preferă o saltea mai dură sau mai moale. Este important să știi ce ți se potrivește astfel încât să nu ai probleme cu poziția coloanei pe timpul somnului.

Când vine vorba de plapumă lucrurile sunt și mai interesante. Știai că somnul bun se face la 19°C? Confort Merinos ne pune la dispoziție o gamă largă de pilote și plapume realizate din lână și bumbac organic.

Pentru că nu ne dorim să avem un somn agitat, să ne fie ba prea frig ba prea cald aceștia au confecționat pilote cu densități diferite ce pot fi folosite la temperaturi scăzute.

Cine este Confort Merinos și ce fac ei?

Căutând o saltea pentru fiica lor, o familie din Piatra Neamț au aflat despre efectele terapeutice ale lânii și cât de benefică este în cazul persoanelor cu alergii.

Pilote, plăpumi, perne, saltele și nu numai sunt lucrate la Piatra Neamț în propria fabrică cu lână adusă din sudul, sud-estul Europei și România de la fermieri ce respectă cele mai înalte standarde de creștere și îngrijire a animalelor.

Lâna absoarbe gazele nocive din cameră și ulterior atunci când plapuma este scoasă la aerisit aceasta cedează tot ce a colectat. Și proprietățile nu se opresc aici, lâna sprijină circulația sângelui, susține capacitatea de termoreglare, are o deosebită rezistență la ruperea umpluturii, drapaj excelent și creează un mediu hipoalergenic și antibacterian ce are rezistență la mucegai în mod natural.

Dacă stau și dau timpul înapoi îmi amintesc de plapuma din copilărie, care era destul de grea, fiind și foarte groasă dar și călduroasă. Chiar dacă atunci cu greu ne descurcam să o așezăm acum îmi dau seama câte efecte benefice avea.

Acum însă găsim aceleași proprietăți la pilota de lână doar că aceasta este mult mai subțire și mai ușoară față de cea a bunicilor având dispunere multistrat 3Directii.

Pilotele sunt împărțite pe cinci categorii de exemplu pentru o încăpere cu o temperatură de 23-26°C vei avea nevoie de o pilotă N1, aceasta fiind ideală pentru anotimpul cald. Pe când plapuma N5 poate fi folosită la o temperatură mai scăzută de 18°C. Mai există și setul 4 anotimpuri care pot fi folosite separat pentru anotimpul cald și împreună legând bridele de care dispune pentru a folosi ambele pilote odată în anotimpul rece.

Chiar dacă ți se pare ciudat să dormi într-un mediu mai răcoros, specialiștii spun că organismul este ajutat să se odihnească atunci când resimte o temperatură mai mică. În plus pilotele realizate din lână de cea mai buna calitate Merinos și bumbac 100% organic au proprietatea a regla temperatura corpului și acesta va avea un mediu ideal pentru a avea un somn bun.

Un somn odihnitor întărește imunitatea, susține buna funcționare a inimii, menține creierul în funcțiune astfel memoria va fi mai bună, scade stresul și riscul apariției anumitor boli, iar productivitatea și concentrarea sunt crescute.

Acest articol este scris pentru proba Confort Merinos pentru Super blog 2022.

12 Comments

  1. Maranduca Nicoleta Maranduca Nicoleta

    Cel mai recomandata este temperatura de 19-20 grade pentru un somn odihnitor . Dar reușim oare sa dormim in “frigul”asta ?!😅🤭

  2. Eu dorm la 22 de grade. 19 grade mi se pare prea putin, dar cred ca e vorba de obisnuinta.

  3. Iarna merg pe 21 de grade noaptea, insa cred ca am reusi sa ne adaptam si mai jos

  4. Ana Ana

    Noi preferam 22-23 grade in anotimpul rece. Prefer sa stau in tricou si pantaloni scurti chiar si iarna. Avem noroc ca stam in bloc nou si tine destul de bine caldura.

  5. Noi ținem temperatura cam la 20-21 de grade .

  6. Simona Simona

    Eu sunt tare friguroasa de fel asa ca folosesc o pilota medie spre groasa pana pornim caldura in casa apoi stau cu una mai subtire. La mine e si izolatia un pic proasta si cand simt ca scade temperatura sub 23-24 simt deja ca am nasul rece si sunt cam inghetata 😳

  7. UniquebyMM M UniquebyMM M

    pe lângă circulația periferică proastă, mai sunt și tare friguroasă. Dar după ce am aflat de produsele Confort Merino și de când teama de facturile astronomice ne-a intrat în minte, m-am gândit că este o soluție mai bună să investesc în aceste produse.

  8. Confort Merino Confort Merino

    Mulțumim pentru articol! 🙂

  9. Sunt mama si as putea sa spun ca nicio seara nu seamana cu alta. Mai ales in perioada asta cand racelile sunt la putere si sunt sanse mari ca vreuna din fete sa fie putin agitata. Apelez si eu la mici trucuri care sa ma ajute sa dorm bine desi … linsite imi trebuie

  10. Artificial intelligence creates content for the site, no worse than a copywriter, you can also use it to write articles. 100% uniqueness, scheduled posting to your WordPress :). Click Here:👉 https://stanford.io/3FXszd0

  11. cialis vs viagra Several reports in the literature indicate a role for HSP 70 in mediating cardioprotective effects against myocardial ischemia reperfusion injury

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *